Free background from VintageMadeForYou

vrijdag 4 november 2011

Mijn eerste eigen gemaakte achtergrond

Hallo allemaal,

Ik ben gelukkig weer opgeknapt. De keelpijn zit er nog een beetje .. maar dat zal ook wel overgaan.
Heel vervelend en vermoeiend als je geen stem hebt.
Gelukkig ben ik alleen, dus ik hoefde niet veel praten, alleen natuurlijk tegen mijn kattenkindjes.

Vandaag heb ik geprobeerd een achtergrond voor een kaart te maken. Ik moet zeggen dat het aardig gelukt is.
Eerst heb ik een acryblok ingesmeerd met 3 kleuren Distress Inkt, toen een beetje water er op gespraid en afgedrukt op een stuk papier. Met de heattool goed droog gemaakt. Toen heb ik er een texture stempel op afgedrukt.
Voor het eerst met Shimmermist van Cosmic (een variant van Glimmermist maar een stuk goedkoper) de kaart bespoten. Dit ook weer met de heattool droog gemaakt.
Morgen zal ik het nog wat distressen en dan ben ik tevreden.

Ik had op YouTube het verschil gezien van Shimmermist en Glimmermist en toen kwam de Cosmic Shimmermist als beste uit de bus, deze glimt mooier. En ook nog een stuk goedkoper.
Het was eerst wel eng om te gaan spuiten, de eerste keer natuurlijk veel te veel (das niet mooi).
Maar ik heb het nu wel een beetje in de gaten dat je luchtig over het papier moet gaan.

Ook heb ik een veer gemaakt. Dit zag ik op een blog http://todolwen.blogspot.com/2011/03/new-tutorial-hymn-page-feathers.html (het staat ook op mijn Pinterest onder de map Tutorials). Erg leuk en gemakkelijk om te maken en leuk voor op een project of kaart.

Dit is het resultaat ....






Tot de volgende keer ...




3 opmerkingen:

  1. Hoi Kethy, fijn dat je je alweer beter voelt, hier gaat het ook de goede kant uit maar ik slaap bijna de hele dag, dat komt natuurlijk doordat ik chronisch vermoeidheid heb en dat komt met zo een griepje wel even opduiken, maar het gaat alle dagen beter :))
    Wat zijn je projectjes mooi geworden, dat achtergrondje is super zeg, leuke ideetjes zijn dit weer. Dat veertje lijkt me wél keiveel werk :))
    Fijn weekend verder van Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat het al wat beter met je gaat,niet te snel vooruit willen en de tijd nemen hoor!
    Jij bent wel een kei aan het worden met vintage scrappen hoor...uitproberen en durven te kliederen heerlijk toch....ik kan niet wachten om weer aan de slag te gaan,
    Lig en strompel al ruim twee weken nu boven rond en kan nog niet zitten of lang lopen.
    Geduld is een schone zaak maar dit gaat toch nog zeker 2 a 3 weken duren volgens de fysio aan mijn bed die elke week komt......grrr
    Ik houd de moed er maar in en kijk naar al het moois dat jullie maken.
    Ook kijk ik vaak naar de youtube filmpjes waarvjij naar verwijst heel leuk!
    Beterschap en een fijn weekend.
    Lieve groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je achtergrond is heel erg mooi geworden.

    Fijne dat je weer wat opgeknapt bent.

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen