Free background from VintageMadeForYou

maandag 9 januari 2012

Van nieuw naar oud ...

Hallo allemaal,

Ik ben begonnen met een nieuw project ... De Configurationbox van Tim Holz. Een kleine letterbakje die je naar eigen smaak kunt bekleden en kleine dingetjes in kunt bewaren.

Dus ik ben nu druk bezig kleine dingetjes te verzamelen. Ik zat tussen de spullen van mijn vader te snuffelen en kwam een zakhorloge (niet oud) tegen en zijn huissleutel en keldersleutel. Op de You Tube filmpjes had ik ooit al eens gezien hoe je nieuwe dingen oud kunt maken.Vanmiddag ben ik daar mee aan de slag gegaan en het resultaat is echt mooi geworden (vind ik tenminste).

Kijk maar mee ....

Jammer genoeg ben ik vergeten om de zakhorloge voordat ik hem ging bewerken op foto te zetten, dus ik heb er eentje van het internet afgeplukt. Zo hebben jullie even een idee hoe het er voor die tijd uit zag.


Ik heb het horloge en de sleutels eerst geverfd met zwarte acrylverf van de Action, met de heattool gedroogd en laten afkoelen. Daarna met rub'n'buff European Gold bewerkt. Je hebt er een heel klein beetje van nodig en je moet het heel lichtjes over je voorwerp wrijven.








Ik hoop dat jullie het leuk vonden en misschien heb ik jullie op idee├źn gebracht.

Tot de volgende keer .....







5 opmerkingen:

  1. Wow dit is een heel leuke manier van oud maken Kethy!
    Iik ken dat alleen maar met alcohol inkt van Tim Holz maar heb dat nog nooit geprobeerd hoor!
    Mooi resultaat ik ben benieuwd naar je box.
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is mooie gedaan zeg, zeker weer iets om te onthouden. Ben benieuwd wat je ervan gaat maken, ik ken de boxen, het lijkt me veel werk.
    Liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je dat prachtig oud gemaakt Kethy, ziet er net echt uit!! Ben benieuwd naar je kastje, heb er juist ook een gemaakt maar dan in romantische tinten.
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een leuk idee zeg ziet er echt heel mooi oud uit .....fijne dag lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg leuk idee, ik vind het er heel mooi uitzien!
    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen