Free background from VintageMadeForYou

zaterdag 4 februari 2012

Altered Cardbox

Hallo allemaal ...

Een paar dagen geleden zag ik bij de Kruidvat een doosje staan waar je kaarten in kan bewaren. Op zich een leuk doosje maar hij kan mooier, dacht ik.

Dus ik ben aan de slag gegaan met aluminiumfolie (Action) en wat schroefjes, muntjes, stansen en letters verzameld.

Je begint als volgt:
- je plakt de dingen (muntjes o.i.d) op een stuk karton,
- daar overheen plak je het aluminiumfolie en gebruik je een haaknaald om de muntjes te accentueren. Je volgt de vormen onder het folie.
- dan verf je het met acrylverf (in mijn geval zwart en bruin) en wrijf je het met een stukje keukenrol het grootste gedeelte er weer af.
- nu zie je al een oude look verschijnen
- en dan kan je het versieren naar smaak.

Als het niet duidelijk is kijk dan maar eens naar dit filmpje http://pinterest.com/pin/106679084893024970/.

Ik heb (zoals de laatste tijd wel vaker) het met rub'n'buff bewerkt, wat glittersteentjes en een paar bloemetjes er op gemaakt.



Hieronder ze je alle kanten van het doosje ...





De bovenkant heb ik met zwarte acrylverf geverfd en bewerkt met rub'n' buff.



Ik hoop dat jullie het leuk vonden en tot de volgende keer.
Allemaal een heel fijn weekend toegewenst ...




7 opmerkingen:

  1. Wauwerdewauw dit is geweldig!
    Wat heb je dat mooi gedaan! Ik kijk mijn ogen uit!
    Wat een gave techniek ook en ik zie inderdaad stansjes die me bekend voorkomen.
    Die kun je zo gaan verkopen zo knap gemaakt!
    Kijk eens op mijn blog dan kun je twee awards mee nemen.
    Fijne winterweek,
    Liefs Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel, heel mooi!
    Elke keer verbaas ik me over jouw creativiteit.
    Super!

    Groetjes Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, dit is prachtig geworden!! Wat een super leuk idee en goed uitgelegd! Ik wil het zeker eens proberen!
    Groetjes,
    Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige creaties is dit zeg! Helemaal in jouw prachtige vintagestijl, het doosje is niet meer te kennen.
    Je vorige posten heb ik ook net gelezen, die pennehouder vind ik ook heel erg mooi gedaan!
    Ik wens je nog een heel creatieve zondag,
    dankjewel voor je superlieve reactie weer op mijn blogpost,
    liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt weer goed je best gedaan dit weekend.
    Erg leuk gedaan ik heb het filmpje ff bekeken hoe het moest. Ik heb er met bewondering naar zitten te kijken.

    Groetjes Magriet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wauwwww prachtig
    bedankt voor je uitleg

    Groetjes Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze is ook super mooi!!! Wat maak je toch mooie dingen!
    Groetjes,
    Marcita

    BeantwoordenVerwijderen