Free background from VintageMadeForYou

zondag 5 februari 2012

My Smashbook

Hallo allemaal ...

Sinds gisteren ben ik in de ban van het aluminiumfolie en ben er dus dan ook even mee doorgegaan.
Ik wilde al steeds een Smashbook maken maar ik had geen idee hoe ik de cover wilde hebben.
Bij de Action had ik laatst al een schetsboek gekocht met een harde kaft, en die lag daar maar te liggen.
Maar ik ben weer met de alu-folie aan de slag gegaan en het is een mooie cover geworden (al zeg ik het zelf).

Ik zal hieronder stap voor stap eens vertellen hoe ik het gedaan heb ... loop maar mee (als je wilt of zin hebt):

Het schetsboek van de Action.


Ik ben begonnen met leuke dingen op een stuk karton te plakken.


Daarna heb ik de aluminiumfolie (ook van de Action) er opgeplakt ....


Geaccentueerd met een haaknaald. Je volgt de lijnen die onder het folie liggen.
Ik vond in het naaimandje die van mijn moeder is geweest een soort radartje (of hoe noem je het) en daar ben ik hier en daar mee gaan rollen over het folie ... het geeft een leuk stippellijneffect


Ik heb met verschillende kleuren acrylverf geverfd ... en er gelijk daarna weer afgeveegd. Daarna met rub'n'buff en de metallic rubons er wat kleur aangegeven.
Dit is het resultaat geworden ... mijn eigen Smashbook! Hier wil ik mijn verschillende technieken en dierbare dingen in gaan bewaren.



Dat was het weer voor vandaag, nog een fijne zondagavond gewenst en 
tot de volgende keer ....





10 opmerkingen:

  1. Oh wauw Kethy, dit is wel een super smash book geworden. Ik had toevallig ook het schetsboek bij de Action gekocht, om de eenvoudige reden dat ik de echte smashbook zo duur vind. Ik vind de techniek die je heb toegepast ook wel super mooi, je heb me wel op gedachten gebracht, hoop niet dat je het erg vind.

    Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee natuurlijk niet, ik vind het alleen maar leuk om mensen op ideeën te brengen. Daar is tenslotte het blog ook voor. Succes met je smashbook, ik ben benieuwd wat je er van maakt. Je laat het wel zien he als het af is?

      Gr. Kethy

      Verwijderen
  2. Wauw, dit is inderdaad een supertechniek, ik vroeg me al af : hoe doet ze dat toch maar nu is het duidelijk.
    Wat een leuk idee zeg! Ga er ook eens op voortborduren.
    Maar...dan moet ik inderdaad eerst bij de postbus geraken, mijn mannetje moet meerijden en die doet niks dan werken, ondanks het koude weer:((
    Ik hoop er toch deze week te geraken maar daar houd ik je van op de hoogte hoor :)))))))
    Fijne week, liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, want in je postbus liggen de stansjes die je kunt gaan gebruiken. Het is zo leuk om te doen, ik vind het jammer dat het af is ha ha.

      Liefs,
      Kethy

      Verwijderen
  3. Goh niet te geloven.....kijk ik fff niet....heeft ze het al af!,,
    Prachtig is je smashbook geworden!
    Zeker jammer dat het al af is maar gewoon doorgaan met weer een nieuw idee, daar ben jij goed in!
    Ben wel ook heel benieuwd wat je er allemaal in gaat doen, laat je dat ook nog eens zien?
    Fijne week en tot mails
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er ontzettend leuk uit zeg, volgens mij heb ik hetzelfde schetsboek gekocht bij de Action.
    groetjes,
    Wiebine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Had het net al op SNN gezegd maar hier nog maar een keertje: ziet er prachtig uit!! Heel gaaf gedaan:)
    Groetjes,Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo'n rader-wieltje heet een radeerwieltje. Die werden ( worden?) gebruikt om kledingpatronen van een raderblad uit zelfmaak-mode-tijdschriften over te zetten op patroonpapier.

    Op mijn blogsite ( http://eennieuwestart.wordpress.com/2013/04/03/tadah-de-vogelvilla-the-birdhouse-jewelry-display/) kan je foto's vinden van mijn veranderde boeken en kaften.
    m.vr.gr.
    Cécile

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi, Het ziet er geweldig uit, ik gebruik dit plakband ook al een tijdje, maar bij mij zie je de lijnen tussen 2 repen plakband nog, hoe heb je die zo mooi weggewerkt?

    BeantwoordenVerwijderen