Free background from VintageMadeForYou

maandag 16 april 2012

Tutorial: Achtergrond met patroon papier en alcohol inkt

Hallo allemaal,

Deze keer begin ik eens met een filmpje. Het sprak mij zo aan .. dus wil ik dit graag met jullie delen.
De machine die wordt gebruikt heb ik natuurlijk niet, maar het moet toch ook anders kunnen?? Dus ben ik wat gaan rommelen tussen mijn hobby spullen en kwam een rol witte plakplastic tegen.
Daar mee ben ik aan de slag gegaan en laat na het filmpje het resultaat zien.

Hier komt het filmpje:



En hier komt het resultaat wat ik heb gemaakt:
We beginnen met een rol wit plakplastic, dit knip je op een formaat die je wil hebben.


Dan knip je een stuk patroon papier die iets groter is als het formaat van het plakplastic.
Je kneed je patroon papier tot een prop zodat er veel vouwen ontstaan. Je rolt het voorzichtig weer uit elkaar en plakt het op het plakplastic.
Dan krijg je dus dit:


Wat heb je verder nodig?
Alcohol Inkt en Alcolhol Blending Solution en Rub'n'buff, ik heb de volgende kleuren gebruikt:
Alcohol Inkt : Salmon, Hazelnut, Peach Bellini.
Rub'n'buff : Spanish Copper

Op de foto hieronder heb ik het bewerkt met de alcohol inkt zonder rub'n'buff:


En hieronder is het bewerkt met de rub'n'buff Spanish Copper:


Je ziet dat de hoge delen nu een stuk donkerder zijn.

Ik vind het helemaal geweldig en het leuke is, je kunt je project zo groot maken als je wilt. Dus ook leuk voor een boekomslag o.i.d., het is heel flexibel. Maar je kunt het natuurlijk ook leuk voor een kaart gebruiken.

Ik heb nog wat zitten experimenteren:

Deze heb ik alleen met distress inkt Walnut Stain en rub'n'buff  (golden leaf) bewerkt, de stempel is van La Blanche ...


Ook kan je er leuke bewerkte bloemetjes of een kadertje van maken:




Ik hoop dat jullie het leuk vonden ...

Tot de volgende keer ....






10 opmerkingen:

  1. En of dit leuk is! Soms vraag ik me echt af hoe je er allemaal op komt om het dan weer in je eigen Kethy-stijl te maken :)))
    Het lijkt me leuk om een doosje te bekleden, ziet er meteen heel vintage uit!
    Liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi Kethy,
    wat een leuk filmpje!
    Wat heb je er weer een mooi geheel van gemaakt!
    Bedankt voor de leuke tips!
    Groetjes van daatje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He wat heb je ineens een lange post? haha
    Wat mooi zeg en heel leuk om te doen denk ik!
    Je legt het ook wel super goed uit!
    Het ziet er allemaal heel prachtig uit!
    Leuk he een tutorial maken!
    Dank voor dit leuke idee!
    Groetjes en tot mails Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, dit is super leuk zeg en inderdaad prima uitgelegd!
    Groetjes,
    Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Collega,

    Dat heb je weer SUPER gedaan.
    Hoe kom je daar toch steeds op.

    Groetjes Magriet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaa ... YouTube is een uitvinding he .. en een beetje fantasie van mezelf.

      Verwijderen
  6. Pssst, ik ben je volger geworden hoor! Je maakt zulke mooie dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk weer Kethy!
    Prima uitgelegd en weer zo mooi gemaakt in 'kethy-stijl' :)

    veel liefs
    Naomi

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gave tutorial Kethy, geeft een heel spannend effect! Bedankt voor je leuke reactie op m'n blog én dat je volgster bent geworden, ook jij hebt er nu weer ééntje bij ;-) Groetjes, Ira

    BeantwoordenVerwijderen