Free background from VintageMadeForYou

zaterdag 12 mei 2012

Experimenten met Structuurpasta en klei

Hallo allemaal,

Na een week van helemaal niets doen (behalve werken dan) kreeg ik gisteren en vandaag weer de kriebels.
Ik zat zo als gewoonlijk YouTube filmpjes te bekijken .. en daar keeg ik weer inspiratie van. De ingrediƫnten had ik huis .. dus aan de slag maar.

Eerst heb ik wat klei-figuurtjes gemaakt en dacht dit is wel leuk. De volgende dag viel alles er weer af ha ha. 
Dus dat was het niet. De figuurtjes bewaard en maar denken waar ik het voor zal gaan gebruiken.


Toen heb ik de ingrediƫnten gepakt waar ik mee bezig wilde .....



Ik heb structuurpasta op een soort broche gesmeerd, daarna het kleine klei-gezichtje er in gedrukt met nog wat bedels. De klei-spreuken mochten ook niet ontbreken. Dit alles heb ik met zwarte acryverf geverfd en toen het droog was bewerkt met rub'n'buff.

Dit is het resultaat, het leuke is dat er een klein wasknijpertje achter zit met een magneetje, dus je kunt het aan de koelkast hangen o.i.d. Heb het ooit eens gekocht bij de Action.



Daarna ben ik begonnen met een tag. Je legt eerst een mask op de tag en deze smeer je in met structuurpasta. Je haalt dan heel voorzichtig de mask er weer af en je hebt een mooi structuurachtergrond.
Ik heb het een nacht laten drogen en toen bewerkt met verschillende kleuren Glimmermist. Een leuk poezieplaatje er op .. en klaar is je tag.
De randen heb ik met distress inkt Walnut Stain bewerkt.


Op deze foto kan je goed zien dat de structuurpasta er bovenop ligt.


Van karton heb ik de bovenste laag er afgehaald zodat je het ribbelgedeelte overhoudt. Op maat gesneden en een soort frame er omheen gemaakt. Zo lijkt het net een raam waarvan de luiken dicht zijn. (Idee kwam ik tegen op YouTube). Ik zal onderaan deze post het filmpje posten.
Dus .. je plakt met je lijmpistool de stukjes karton op een stuk karton of cardstock. 
Ik had nog een klei-gezichtje, een maan en een tekst over, dus heb ik er in verwerkt. Een stans van TH en een oude sleutel en bloemen.... dit alles heb ik er op geplakt met de lijmpistool. Het hele geheel heb ik geverfd met witte acrylverf. Op de randen heb ik met een kwastje structuurpasta gesmeerd voor een beetje meer structuur.
Verschillende kleuren Glimmermist er opgespoten en dit is het resultaat geworden ....




Hier is het filmpje waar ik het idee vandaan heb.



Nou, het was een lange post vandaag en ik hoop dat jullie het leuk vonden.
Ik wil iedereen morgen een fijne moederdag toewensen 

en tot de volgende keer ....


4 opmerkingen:

  1. Allemachtig wat is dit prachtig!!!
    Wat ben jij toch van alle markten thuis!
    Kom ik aan met mijn simpele kaartjes en boekjes.
    Wat mooi die broche en ook die tags prachtig!
    Dat rolluik idee is echt geweldig apart!
    Wat een inspiratie weer.
    Fijne zondag
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi Kethy,
    wat gaaf!
    leuk filmpje weer!
    Je broche vind ik erg mooi geworden!
    De labels ook!
    Geweldig!
    Groetjes van Daatje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben jij onwijs lekker aan de freubel geweest Kethy! Vond je boekje voor Maia echt super en ook dit is weer een juweeltje. Ik heb vroeger heel veel gewerkt met structuurpasta en als ik nu jouw werk zie dan krijg ik spontaan zin om er ook weer mee te gaan werken! Fijne zondag, groetjes, Ira

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Kethy,

    Super gedaan.

    Groetjes Magriet

    BeantwoordenVerwijderen