Free background from VintageMadeForYou

zondag 13 mei 2012

Vlinderkaart

Hallo allemaal,

Daar ben ik alweer. Op deze moederdag ben ik bezig geweest om mijn vlinders van een vorige post op een kaart te verwerken. Nadat ik bij het graf van mijn ouders ben geweest om een mooi bloemstukje te brengen, moest ik mijn zinnen even verzetten.
Wat is het toch heerlijk dat je je helemaal kunt verdiepen in je hobby als het even moeilijk gaat.
Ik heb veel afleiding aan mijn hobby en ik ben nog elke dag blij dat ik het scrappen ontdekt heb. Jammer dat mijn ouders het niet meer mogen meemaken, ze hadden het geweldig gevonden. Stilletjes hoop ik dat ze over mijn schouder meekijken.


Dit is hem geworden .. een mooie vlinderkaart.

De vlinders heb ik gemaakt van vellumpapier, alcohol inkt en stickles (het filmpje staat op een vorige post van mij).
Ik ben begonnen met een achtergrond van lichtbruin cardstock. Daarop heb ik structuurpasta gesmeerd, niet te dik omdat ik er op wilde stempelen. Toen heb ik de stempels er in gedrukt (gelijk wel weer afwassen) en dit met de heatgun gedroogd. Het begint dan een beetje te bobbelen maar dat is niet erg, zo krijg je alleen maar meer structuur. Daar overheen heb ik glimmermist gespoten en de omhoog liggende delen met rub'n'buff bewerkt.
Ook al zeg ik het zelf maar het geeft een leuk effect.



Daarna heb ik een paar swirl stansen van Tim Holtz gebruikt en deze bewerkt met zwarte paintdabber.
En daarop de vlinders geplakt.



De onderstaande vlinder is toch weer even anders gemaakt. Je gaat als volgt te werk: op vellumpapier doe je eerst verschillende kleurtjes alcohol inkt. Dan stempel je een vlinder met Versamark inkt, dan embossingpoeder (in dit geval heb goud) erover. 
De vlinder laat je dan vol lopen met Glossy Accents, gelijk daar overheen stickels, dat vermengt zich dan met de Glossy Accents.
Dit goed laten drogen en dan is dit het resultaat ....





Ik hoop dat ik jullie wat inspiratie heb gegeven .. nog een fijne dag en tot de volgende keer.



9 opmerkingen:

  1. Schitterend die kaart met de vlindertjes en eigenlijk heel toepasselijk voor je dagje vandaag! Ik denk dan aan het aantal vlindertjes.
    Natuurlijk "zien en weten"je ouders dat je een fijne hobby met veel afleiding gevonden hebt! wat dat betreft geloof ik dat er niet toevallig dingen op een bepaalde tijd op je pad komen!
    Wat gaaf die grote swirl van Tim, wat kun je die toch vaak gebruiken, jammer dat mijn verjaardag en moederdag al voorbij zijn haha!
    Heeeeeeel erg mooi deze kaart , de bovenste vlindertjes daar heb ik er natuurlijk ook eentje van je gekregen, ze zijn mooier nog in het "echie"
    De onderste is ook echt prachtig , die kleur blauw heel mooi gedaan!
    Fijne week en natuurlijk mailen we nog.
    Liefs Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat ziet er heel kunstig uit allemaal, leuk!!
    ook leuk dat je mij volgt..

    groetjes Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zullen altijd moeilijke dagen blijven, de "feestdagen"
    Fijn dat je je in je hobby lekker kan "verliezen" en zo je zinnen kan verzetten.
    Enne.........je vlinders zijn GEWELDIG MOOI!!
    Super, die kun je gerust eens vvaker maken, misschien veel werk, maar de zijn heel erg appart en daarom juist nog mooier.
    Lieve Groet, Daphne.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldig mooie kaart,heel apart zo met die vlinders,ik vind dat je echt prachtig werk laat zien en ook niet bang om nieuwe dingen te proberen.Fijn dat je je zo in je hobby kan verliezen want dat kan het leed van het missen wat verzachten,liefs Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig weer hoor Kethy!

    Geweldig die vlinders!!!
    Een 'feestje' om naar te kijken, leuk hoe je steeds weer al die technieken weet te verwerken en zulke mooie resultaten bekomt!

    Veel liefs
    Naomi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel kunstzinnig gemaakt Kethy, vind het echt erg mooi geworden. Ik kan me - helaas - helemaal in je verplaatsen, ook ik mis mijn ouders nog iedere dag en er gaat geen dag voorbij of ze zijn niet in mijn gedachten, maar ik ben er óók van overtuigd dat ze op de één of andere manier betrokken bij me blijven en dat gaat ook voor jouw ouders op Kethy. De prachtige vlinders vormen een hele warme symboliek naar hen toe... Liefs, Ira

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi hoi Kethy,
    prachtig heb je die mooie vlinders verwerkt,
    inderdaad dubbelop,
    het is een verwerken ook psychisch gezien!
    Ik vind het heel kunstig gemaakt!
    Groetjes van Daatje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig om te zien hoor Kethy hoe jij met al die technieken steeds weer prachtige kaartjes tevoorschijn tovert,
    liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel erg mooi gedaan Kethy, vlinders zijn helemaal m'n ding.

    Groetjes,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen