Free background from VintageMadeForYou

zondag 5 augustus 2012

Handmade embellishments van klei

Hallo allemaal ...

Vanmiddag heb ik (als een klein kind) dingen van klei gemaakt. Hartstikke leuk om te doen. Met klei van de Action en molds (mallen) heb ik ze gemaakt.
Je kunt je eigen mallen maken van klei .. je drukt een leuke broche o.i.d. in de klei, je haalt het er weer uit en laat maar drogen. Als het droog is doe je er weer een klein beetje klei in .. en voila je hebt je afdrukje.
De afdrukjes laat ik goed drogen en dan verf ik ze met zwarte acryl verf. Weer laten drogen natuurlijk. En daarna bewerkt ik ze met rub'n'buff (een soort wax). Maar het kan ook heel goed met goud- of koperkleurige verf.
Je doet een klein beetje op je vinger en wrijft heel lichtjes over het afdrukje.

Kijk maar eens mee:

We beginnen met mijn trouwe toeschouwer Kisha, hij kijkt altijd mee als ik een berichtje op mijn blog ga schrijven LOL ....


Ik ben begonnen met een broche van mijn moeder (links), hiervan heb ik van een klei een mal gemaakt en een afdrukje gemaakt (midden), daarna bewerkt met rub'n'buff goud en koper en rechts zie je dus het resultaat.


Voor en na ...
Links onder in de hoek is een cameo van "Het Witte Luik",  hiervan heb ik ook weer een mal en afdrukje gemaakt en weer bewerkt. De rechter is een bestaande mal.


Op de onderstaande foto heb ik klei heel dun uitgerold en er een stempel ingedrukt. 


En dit is dus mijn voorraadje geworden. Hartstikke leuk om te doen en het resultaat vind ik heel erg mooi. Het lijken net metalen embellishments.
Leuk voor op een kaart of een project.




Het is een werkje waarbij je wat geduld moet hebben omdat het steeds moet drogen. Dus verstandig is om gelijk veel afdrukjes tegelijk te maken of natuurlijk klei te gebruiken die je in de oven kunt bakken.

Een hele fijne zondag verder en tot de volgende keer .....




8 opmerkingen:

  1. Geweldig Kethy. Ik was op zoek naar mallen om inderdaad met klei te werken. Nu kom jij met dit geweldige idee. harstikke bedankt zeg. Ga het morgen proberen. Kijken wat ik heb om een mal temaken en..... naar de action. Je hoort of ziet wel iets. Groetjes, Anneke. ps. ben zeer benieuwed naar jouw volgend project!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er leuk uit Kethy, geweldig zeg. En wat leuk dat je meteen laat zien hoe het moet.
    Groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Flot og kreativ, fantasien har mange muligheder. knus morkaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi hoi Kethy,
    wat een geweldig mooi idee,
    zo zie je maar weer ik leer van jou en jij leert van mij!
    Het resultaat vind ik echt prachtig!
    Weer iets voor mijn todo lijstje hihihi...
    groetjes van Daatje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeg glemte lige at sige: du har nogle vidunderlige katte. knus morkaren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mange tak... er også skatte af katte. De er mine to børn. Så meget tak for komplimenten. Greetings, Kethy

      Verwijderen
  6. Hee wat gek, ik had hier gisteravond een opmerking neergezet en nu is hij weg. Nog maar een keer dan.
    Wat een goed idee om zo je mallen te maken. Schrijf het in mijn To do-boekje. Dank je wel voor het delen.
    Liefs Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Kethy, dat ziet er gaaf uit, wat een super idee, en dankje wel voor die duidelijke uitleg :)
    Dat ga ik beslist ook uitproberen !!
    Voor jou een hele fijne week.

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen