Free background from VintageMadeForYou

maandag 17 december 2012

Sigarenkistje en Waxinedoosje

Hallo allemaal ....

Zo, de kerstkaarten zijn klaar, geschreven en op de post. Tijd voor iets anders. Er komt hierna nog wel een kerstpost en dat gaat over de swap die ik met mijn vriendin doe. Deze kan ik nog niet laten zien omdat ze hem nog niet gekregen heeft LOL.

Het afgelopen weekend het ik een sigarenkistje gepimpt. Ik wil het gaan gebruiken als pennenbakje.

Dit is hem geworden .. kijk maar eens mee ...

Ik heb het sigarenkistje eerst met zwart acryl verf geverfd en daarna met gesso bewerkt. 
Daar overheen heb ik designpapier geplakt.


Daar overheen heb ik met een stencil en modeling paste er structuur op aangebracht.
Het engeltje is van klei en deze heb ik bespoten met Glimmermist (Suede).
Het bloemetje erachter komt van een stans en deze heb ik bestempeld met een muzieknotenstempel.
De bloemetjes komen van de Kruidvat en heb ik ook met Glimmermist (Suede) bespoten en daar overheen weer wat Gesso.


Het vlindertje komt van de Wibra. Deze vlinders waren per 10 te koop in de kleuren blauw en groen. En jullie raden het natuurlijk al .. ook deze vlinder is bespoten met Glimmermist.


Dit is de binnenkant van het kistje. Hier kan je goed zien dat het zwart is geverfd en met Gesso is bewerkt.
In de deksel zitten 2 tags.


Ook de zijkanten heb ik met een stencil bewerkt . geeft een mooi effect moet ik zeggen.
Rondom de deksel heb ik kant geplakt met daar overheen een parelkoord (Xenos),


Ik had het kistje op facebook geplaatst en kreeg een compliment van een collega uit het ziekenhuis waar ik werk. Hij werkt op de dagverpleging. Hij was zo weg van dat kistje en vroeg of ik ze te koop had (ha ha). Nee dus, maar ik wil met alle plezier wel eentje voor hem maken. Hij wilde een wat grotere doosje omdat hij er waxinekaarsjes in wilde bewaren.
Toevallig had ik nog een doosje in huis en voilà .. het waxinedoosje is geboren LOL.

De layout is hetzelfde gebleven omdat hij die zo mooi vind.
Hij heeft de foto's al gezien en vond het helemaal te gek!
Fijn dat ik weer iemand blij heb gemaakt.





Voor de kerstdagen kom ik nog even weer terug met de kerstswap.
Ik wens jullie een prettige (werk) week en ...
tot de volgende keer.





8 opmerkingen:

  1. Wauw, wat heb je dit weer mooi gedaan zeg, en wat heerlijk dat je de tijd had om ook nog iemand blij te maken met zo een prachtig doosje!
    HIer moeten de kerstkaarten nog geschreven worden, voor het eerst sinds lange tijd geen zelfgemaakte, zucht, een mens heeft maar 24 uren in een dag, helaas ;)
    Er is een give-away op mijn blog, kom je eens kijken:)
    Liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi Kethy,
    wat heb ik weer zitten genieten van je creaties!
    Prachtig gemaakt!
    leuk om iemand te plezieren met zo'n kado!
    Het is fijner om iemand iets te geven dan te verkopen!
    Bedankt dat je me weer zo hebt geinspireerd!
    Groetjes van Daatje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg mooi weer!!
    Fijn he, dat je iemand blij kan maken met je zelf gemaakte creaties. Helemaal leuk als ze het dan ook nog gaan gebruiken voor iets......
    Vooral tijdens deze dagen heeft iedereen wel waxine lihtjes in huis.
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een ontzettende mooie doosjes zijn dat geworden zeg, prachtig.
    Ik vind de kleuren ook te gek en heerlijk veel technieken gebruikt (ik houd daar zo van).
    Fijn dat je iemand zo blij hebt kunnen maken......daar doe je het voor he!!!

    Ik wens je bij deze alvast fijne kerstdagen.

    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je weel Jacqueline voor je reactie. Heb je het kleine engeltje gezien .. ik vind hem/haar geweldig. Nogmaals bedankt daarvoor. Ik ben een hele tijd op je blog aan het snuffelen geweest en natuurlijk volger geworden.

      Jij ook alvast fijne dagen.

      Groetjes, Kethy

      Verwijderen
  5. Oooo, echt prachtig dit doosje voor jezelf en ook die voor je collega is super!
    Leuk dat je hobby zo gewaardeerd word door collega's!
    Mooi papier en een lief vintage plaatje heb je gebruikt, daar zit toch heel wat werk in hoor!
    Super creaties waar je weer trots op kunt zijn!
    Liefs Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kan me best voorstellen dat je collega ook zo'n doos heeft besteld. Dit is één van de mooist gepimpte doosjes die ik al gezien heb.
    Groetjes
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ever wanted to get free YouTube Subscribers?
    Did you know that you can get these AUTOMATICALLY AND TOTALLY FOR FREE by registering on Like 4 Like?

    BeantwoordenVerwijderen