Free background from VintageMadeForYou

zondag 10 februari 2013

"Door of my heart" en een Altered bottle.

Hallo allemaal,

Na een weekje de griep te hebben gehad, heb ik nu weer zoveel energie dat ik gewoon niet kan stoppen LOL. Ik blijk ook niet de enige te zijn die besmet was met de griep, half nederland lijkt plat te liggen.

Maar goed .. ik ben er weer en wil het volgende met jullie delen.

Ik heb een cover voor mijn scrapboek gemaakt. Het is een deur geworden die je kunt openen en dan zie je wat er in mijn hart omgaat.
Ik wil er mooie gedichten en scraps in gaan bewaren.

De deur is gemaakt van karton (kartonnen doos). Eerst heb ik hem helemaal op maat geknipt daarna in het karton gleufjes gemaakt zodat het op plankjes begon te lijken. Daarna heb ik eerst alles geverfd met gesso en toen met Instant Filler (soort modeling paste van de Action) gemengd met acrylverf de plankjes van de deur bewerkt.
Als laatste ben ik er nog met rub'n'buff overheen gegaan.

Dit is het resultaat geworden:
Het engeltje is gemaakt van klei ...



De vlinders zijn gemaakt van vellumpapier, alcohol inkt en embossing poeder....



De bloemen zijn allemaal handmade ...






Nu het volgende project .. de altered bottle.

Ik zag een filmpje op YouTube van deze fles. Ik heb gemaild met de maakster van de fles om te vragen hoe ze het heeft gemaakt.

Je neemt een gewone glazen fles (hier heeft azijn in gezeten) en deze beplak je helemaal met tissuepaper. Ik heb patroonpapier gebruikt en deze bestempeld met wat stempels. Dit plak je er op met mod podge ( ik heb gewoon servettenlijm gebruikt). Dit laat je goed drogen. Vervolgens plak je er stukjes kant op (ook met servettenlijm). Nadat alles goed droog is heb ik er verschillende kleuren Glimmermist overheen gespoten. Vervolgens bloemen en een mooi plaatje opgeplakt en voila ...

hier is hij dan ....









Ik heb er ook een diavoorstelling van gemaakt op YouTube ...
De links van mijn inspiratie staan onder het filmpje op YouTube



Sorry .. het is best wel een lange post geworden, maar ik had ook zoveel te laten zien ...

Tot de volgende keer ...




12 opmerkingen:

  1. Fijn dat je weer beter bent.
    Mooi hoor, je werk.
    Die fles vind ik heeeele rg mooi geworden.
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhhhh Kethy, wat mooi allemaal zeg, en die fles, wowowowo.
    Groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je zult het niet vaak horen, maar jouw ziekzijn heeft je goed gedaan. Wat een prachtige creaties. Ik ben helemaal weg van het boek. Ik dacht een mooie omslag voor mijn jaaroverzicht te hebben gemaakt, maar deze is 10000 keer mooier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw wat een mooie boekomslag en die fles..... prachtig gewoon. De rust die met de griep kwam heeft je kennelijk goed gedaan. LOL
    Liefs Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is te zien dat je weer bent opgeknapt! Wowww die fles is echt geweldigg

    Ook je boekomslag is heel fraai!

    lieve groetjes

    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een plaatjes, geweldig ! liefs joyce

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Kethy, hoe krijg je het toch weer voor elkaar! SCHITTEREND hoor, helemaal mijn stijl.

    Lieve groetjes,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow Kethy wat ontzettend mooi is je cover geworden en wat een mooi idee zit erachter met dat hart.
    Je hebt weer super leuke/gave technieken gebruikt.
    Je fles is ook geweldig mooi geworden.
    Fijn dat je weer opgeknapt bent, dus je hebt weer veel nieuwe inspiratie wahaha

    groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi hoi kethy,
    je hebt door d griep zeker een "boost"gekregen voor extra inspiratie!
    Wat is die deur geweldig mooi zeg!!!!!
    Hoog WOOOOOOOOW gehalte!!!!
    De fles is ook al zo mooi!!!!!
    Leuk die ideetjes bij mij begint het ook weer te borrelen hihihi
    bedankt voor de inspiratie!!!
    Groetjes van Daatje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zeker super deze creaties, je hebt jezelf weer overtroffen hoor!
    Het filmpje is ook erg mooi geworden met die muziek erbij.
    Knap hoor al die zelf gemaakte bloemen en vlindertjes en ik vind de fles ook erg mooi!
    Kom je ook eens op mijn blog koekeloeren daar zijn nog een corset-en een draaiorgelpost te zien....heeft niets met elkaarte maken maar dat hoeft ook niet haha.
    Blij te horen dat je weer beter bent hoor, pas goed op jezelf morgen want het is hier nu al echt berekoud en heel winderig.
    Liefs Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Does your website have a contact page? I'm having problems locating it but, I'd like
    to send you an email. I've got some creative ideas for your blog you might be interested in hearing. Either way, great website and I look forward to seeing it develop over time.
    Here is my webpage ... reputation management

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hi Kethy, ik heb je net onmoet op de ustream van Fiona. Ik ben gelijk even naar je blog gegaan en het eerste wat ik daar zie is al prachtig. Die door to my heart, hij is echt prachtig. De kleuren, de bloemen alles is heel mooi. En ik zie dat je ook hier de rub'n buff hebt gebruikt. Blijkbaar dus niet goed voor ons. Bij de projecten op mijn blog is het ook gebruikt. Ik ben pas net begonnen dus er staat nog niet zoveel op, maar heb toch wel wat rub 'n buff gebruikt. Ik ga van het weekend de rest van je blog bekijken, groetjes scrappyCindy

    BeantwoordenVerwijderen