Free background from VintageMadeForYou

maandag 18 maart 2013

Family Canvas

Hallo allemaal ...

Het afgelopen weekend heb ik een canvas gemaakt voor mijn Tante. Ze is zondag jarig.
Ze is de zus van mijn moeder en ze heeft nog een zus in amerika wonen.

Dus ik dacht, ik ga een canvas maken van familiefoto's.

Ik ben begonnen met de canvas in te smeren met Gesso. Daarna heb ik met een stencil een script er opgemaakt. Dit allemaal bespoten met Glimmermist.

Links boven is mijn moeder, daaronder komt mijn tante die zondag jarig is, daarnaast mijn tante in amerika en ik het midden mijn oma (de moeder dus van deze 3 meiden).


Deze vlinder kwam weer van internet afvliegen. De bloemen zaten op het plaatje bij de vlinder, dus die heb ik uitgeknipt. Het is niet zo goed op de foto te zien, maar ik heb de vlinder en de bloemen bewerkt met stickles.



Mijn moeder had een parlketting om, die heb ik vervangen door echte 'nep' parels.


Mijn tante had kant om haar jurk, die heb ik dus vervangen door een mooi stukje kant. In het midden een leuk roosje. Ze heeft zelfs een pareltje in haar oor, gemaakt met een pearlpen.


Ook mijn andere tante had iets van kant op haar jurk. De bloem heb ik op een koperkleurig ornament geplakt. Waar die bloem weg komt weet ik niet meer.


Het engeltje heb ik van klei gemaakt met een siliconen mal.


De canvas en de foto's heb ik afgewerkt met wit acrylverf gemengd met zand. Het geeft een mooi texture en het geeft een verzachtend effect.


Voor diegene die geïnteresseerd is in het plaatje van deze mooie vlinder .....




Een fijn week allemaal toegewenst ....


11 opmerkingen:

  1. Hoi Kethy,

    ik vind het zo creatief gedaan en ook heel persoonlijk! Wat zal je tante blij zijn!


    lieve groetjes

    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je dit weer mooi gedaan, helemaal jouw stijl. Ik vind het prachtig hoe jij altijd alle details zo mooi uitwerkt en al die bewerkingen uitvoert.
    Een prachtig cadeautje :)
    Liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik weet ZEKER dat je tante hier blij mee zal zijn!!
    PRACHTIG.
    Helemaal leuk zoals je verteld hoe je het gemaakt hebt, zo kunnen wij mede bloggers/freubelaars weer ideeën gebruiken van jou.
    Je verf met zand bv, wat een leuk idee.
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Et meget skønt lærred, med din mormor og hendes tre døtre, jeg elsker den hvide kant på billederne og din tilføjelse af blonder og perler, det er så smukt. knus morkaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is echt schitterend geworden nadat ik de start gezien heb en die vond ik al mooi!
    Apart die nep parels en dat kant op de jurken heel leuk bedacht!
    Ja, jammer dat je glitter stickels nooit zo goed op foto's ziet.
    De vlinders gebruik je inmiddels goed, leuk zijn die overal op en in alle kleuren en maten te vinden...wat moesten we eigenlijk zonder internet en onze printer.
    Je tante gaat een traantje weg pinken dat weet ik zeker!
    Werk ze weer morgen
    Liefs Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vergat nog iets, mooi je nieuwe blog layout, ik durf dat nog steeds niet aan, bang dat ik dan alles kwijt ben haha
    Bye

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi hoi Kethy,
    wat een prachtproject, en wat mooi dat je ze je moeder in herinnering kan houden dat moet ook fijn voor je tantes zijn!
    Prachtig zijn de details zoals die kantjes en pareetjes en natuurlijk de mooie afwerking, nog bedankt voor de vlinder ik sla em direct op!
    Groetjes van Daatje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow, dat is prachtig Kethy. Daar moet je tante wel heel veel geniet van hebben. De toevoeging van de kant en de parels is ook eer super idee.
    Groetjes

    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel, heel erg mooi gedaan Kethy. Daar zal je tante heel erg veel van genieten, dat weet ik zeker!
    Bedankt voor de prachtige afbeelding met de vlinder.

    Lieve groetjes,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Kethy, Deine Karte ist wunderwunderschön geworden..."Familiennostalgie":-)
    Liebe Grüße, Antje

    BeantwoordenVerwijderen