Free background from VintageMadeForYou

zaterdag 11 mei 2013

Van een oud romannetje naar desktop rolodex

Hallo allemaal ....

Ik kwam van de week een leuk filmpje tegen op YouTube van een desktop rolodex. Het is zo'n leuk idee ... dus daarmee ben ik aan de slag gegaan.
Ik had nog wat oude romannetjes liggen en die lenen zich er goed voor.

Je vouwt de bladzijden allemaal naar binnen, dan krijg je een soort waaier. Dit heb ik bespoten met eigengemaakte Glimmermist (Vintage Photo).
Toen heb ik de voor- en achterkant van het boekje op een stuk karton geplakt. Dit weer beplakt met design paper en toen alles leuk versierd.

Dit is het filmpje:


En dit is mijn rolodex geworden:




 De gehaakte bloem is handmade





Allemaal een fijn weekend.




16 opmerkingen:

  1. Wat heb je dat mooi gedaan,lekker vintage ga ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Diana, ja vintage is echt mijn ding ha ha. De basis is zo gemaakt hoor!

      Verwijderen
  2. Hallo Kethy ,

    Ik heb net het filmpje bekeken van hoe je een rolodex moet maken. Het is niet zo moeilijk uitgelegd!
    Het jouwe is ook heel erg mooi gemaakt!

    Groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze staat ook al heel lang op mijn "to do"-lijst. De jouwe is prachtig geworden. Moet er toch maar eens aan beginnen. ;))
    Fijne zondag
    Liefs Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moet je echt doen Ineke .. het is zo leuk en zo eenvoudig (dat zie je wel op het filmpje). Succes bij het maken!

      Verwijderen
  4. Heel erg mooi geworden meis, heb er vorig jaar ook een gemaakt en die word volp gebruikt...knuf peet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. GEWELDIG WAT MOOI GEMAAKT ALLES IK HEB BEWONDERING

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Rien ... leuk dat je op mijn blog komt kijken.

      Groetjes, Kethy

      Verwijderen
  6. Hoi hoi Kethy,
    wat heb je dat leuk gemaakt!
    Leuk filmpje weer!
    Wellicht ga ik het ook eens proberen!
    Groetjes van Daatje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oooo, echt mooi!
    Dat filmpje komt niet over op mijn i pad maar volgens mij heb ik het al gezien hoor, erg leuk om te maken dat ga ik zeker ook nog eens doen.
    Mooi je bloem daar op, daar had ik al een voorproefje van gehad natuurlijk.
    Ik zie ook nog een mooi plaatje omgehaakt, heb je dat eerst geplastificeerd en toen van gaatjes voorzien, erg mooi gehaakt!
    Mij is de doily nog niet gelukt haha.
    Fijne avond
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Maia ... ik heb helemaal niets omgehaakt hoor ha ha. Dat is gewoon de vorm van het kaartje. Ik wil dat nog weleens doen, lijkt me leuk.
      Ik lees nu pas je bericht hier, ik krijg daar helemaal geen mail meer van. Van de anderen wel. Vreemd.

      Verwijderen
  8. Dat heb je supermooi gemaakt, heerlijk shabby geheel.
    Zo leuk om te maken en niet moeilijk!
    Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat gaaf! Dank je wel voor het delen. Wat heb je dat mooi gemaakt!
    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. HEEL MOOI GEMAAKT BETER DAN HYVES EN FACEBOEK
    WOU DAT IK ZO IETS KON MAKEN OVER DE NATUUR
    MAAR HELAAS WIL NIET MEER

    GROETJES RIEN VAN MARTHA

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie kleuren heb je gebruikt. Ik moet zeggen dat ik die van jouw mooier vind dan die in het filmpje.

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Her false fears are her erroneous ideas of peril and damnation caused engaging in sex we hold hands for a moment of silence in
    honor of her erection for 9 hours tireless work against corruption and fraud.

    He said he found them to be together. It dwells
    on statistics and treatment, and ignores deeper issues.


    Here is my site: maxipatchexposed.Com

    BeantwoordenVerwijderen