Free background from VintageMadeForYou

zondag 23 juni 2013

Oude armband gepimpd en een canvas 15x15cm gemaakt.

Hallo allemaal ....

Nou nou ... wat een weer steeds. Het lijkt op sommige momenten wel herfst i.p.v. dat de zomer net begonnen is.
Maar ja ... gelukkig heb ik mijn hobby, dus ik verveel me niet.

Ik heb van de week een oude armband gepimpd. Het is zo'n klemarmband en ik had hem nooit om omdat hij aflaat op je arm (hij was namelijk goudkleurig). Dat was de reden dat ik hem ook nooit om had.
Ik heb er nu een vintage armband van gemaakt en draag hem nu dus weer dagelijks :-)

Aan de binnen kant is hij niet zo mooi afgewerkt, maar dat zie ik alleen maar ha ha.

Ik heb de armband eerst met een stukje stof bekleed en daarna een stuk kan er overheen geplakt. Een eigen gehaakte bloem en wat vogeltjes er opgeplakt .. en voilà.



Ik heb er al heel veel reacties op gehad. Hij is natuurlijk ook unie .. er is geen 2e van!


Vandaag heb ik mijn eerste canvasje afgemaakt, ik was er gisteravond mee begonnen. Aangezien het weer niet buiten zitten wordt .. ben ik maar weer verder gegaan.

Ik heb het canvasje eerst zwart geverfd met acryl verf. Daarna heb ik er stukjes papier (uit een oud romannetje) opgeplakt met servettenlijm.
Daarna het plaatje er opgeplakt en daar omheen Cheesecloth ...



Rechtsboven en linksonder in de hoek zit een soort canvas. Ik kwam het enkele weken geleden bij de Wibra tegen. Twee stukken (creme en donkerbruin) voor maar een euro :-).
Daarop zit een metalen hoek en ornament (of hoe noem je dat), daarop twee roosjes en een klein knijpertje. Links onder in de hoek is een onderdeel van een armband die ik laatst van een collega heb gekregen.
Het wybertje-effect is een stans van Memory Box.



Verder heb ik het geheel met Gesso gemengd met zand afgewerkt. Dat geeft een wat zachte uitstraling.
Om de canvas heen heb ik mooi kant geplakt voor een mooie afwerking.


En zo staat het juweeltje lekker te drogen op mijn butlertray.


Ik hoop dat jullie het leuk vonden en nu op naar de 2e canvas.

Dit was het van mijn kant deze keer .....





10 opmerkingen:

  1. Die armband, GEWELDIG!! Wat een goed idee zeg!
    Wat zal je daar een plezier van hebben.
    En je canvas, mooi zeg. Ik wil ook zo graag een canvas maken, maar ik weet nog steeds niet waar ik moet beginnen.
    Maar......ik heb er nu een paar liggen, bewerkt met Gesso, dus het begin is er.
    Knutsel ze, lekker he, met dit weer.
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Daphne, het is echt freubelweer. Ik had een filmpje op YouTube gezien van een serie van 4 cavassen. Ik heb dat vrouwtje in Amerika aangesproken voor de plaatjes. En die heeft ze me per gestuurd, heel lief.
      Hier is de link, kijk maar eens, misschien geeft het je inspiratie. http://www.youtube.com/watch?v=rJbT227KoDI.

      Verwijderen
    2. Je moet de link even kopiëren en plakken :-)

      Verwijderen
  2. Je bent weer heerlijk creatief bezig geweest Kethy. Prachtige dingen zijn er weer uit je handen gekomen. De armband en canvas beiden zo mooi. De canvas die je heb gemaakt, zo mooi aangekleed met de materialen.
    Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Ingrid .. het blijft ook zo leuk om te doen allemaal. Ik kan er maar niet genoeg van krijgen :-)

      Verwijderen
  3. Schitterend Kethy, die armband vind ik echt een top idee!
    Zeker weten is ie uniek en prachtig ook!
    Je canvasje is weer super, ik vind het zo knap dat je steeds weer andere materialen en dingen vindt om te gebruiken! Het ziet er weer schitterend uit!
    Ik heb zojuist mijn eenvoudige kaartjes op mijn blog gepost.
    Fijne avond!
    Liefs Maia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Maia ... het canvasje is goed gelukt ook al zeg ik het zelf. Ik wil een reeks van 4 maken, de link van het filmpje staat bij het antwoord voor Daphne :-)
      Ik ga zo op je blog kijken ...

      Jullie ook daar een fijne avond!

      Verwijderen
  4. Wat een ptachtige dingen heb je gemaakt, zeg!
    Het was er ook wel weer voor, ben zelf ook bijna hele dag bezig geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Diana, je moet toch wat he. Ik zat ook liever in de tuin .. maar ja, onder de parasol (voor de regen) is ook geen pretje. Dan maar verplicht frutselen LOL. (Vinden wij niet erg ha ha).

      Verwijderen
  5. hoi hoi Kethy,
    prachtige armband heb je gemaakt!
    Het canvasje is prachtig zeg!
    Fijn de uitleg erbij!
    Groetjes van Daatje

    BeantwoordenVerwijderen